Opiszę Wam mój sposób robienia meshy obrazów :)
Mam nadzieję, że zrozumiecie coś z mojego tłumaczenia :D Gdyby były jakieś problemy, pytajcie śmiało, a odpowiem ;)
Będziesz potrzebować
- TSR Workshop, wersja 2.10 (najnowsza)
- Milkshape 3D
Do Milka wrzucamy wtyczki z Workshopa - jak to zrobić, opisała
Greennoodle w tym poradniku.
Krok 1. Eksport meshu.
1. Uruchamiamy
Workshopa i klikamy
Create a new project. Następnie w
Object szukamy obrazu, któremu chcemy zmodyfikować mesh. Ważne jest to, aby pamiętać, który to był obrazek (mesh nie zadziała na innym). Ja pokażę Wam to na przykładzie tego obrazka:
A następnie klikamy
Next, wypełniamy wyskakującą rubryczkę i ponownie klikamy
Next
2. Po załadowaniu obrazu wchodzimy w zakładkę
Mesh, wybieramy
High Level of Detail i klikamy
Export.
Zapisujemy to w dowolnym folderze (np. na pulpicie). Najlepiej nadajcie nazwę "High" - wtedy nic się nie pomyli :)
Po zapisie wracamy do zakładki Mesh i poprzez rozwinięcie listy eksportujemy plik Low level of Detail - również zapiszcie go sobie z dopiskiem "Low".
Okej na razie koniec pracy w Wrokshopie, przechodzimy do Milkshape :D Worka spuście na pasek.
Krok 2. Robimy mesh.
1. Klikamy File ---> Import ---> TSRW Object i szukamy pliku High
2. Otworzy się mesh obrazu, eksportowany z gry. Teraz przechodzimy do zakładki
Groups, klikamy na którąś grupę i wybieramy
Select. Podświetli się jedna grupa.
To samo robimy z pozostałą grupą. Wtedy podświetli się cały obiekt.
3. No to teraz robimy mesh :)
Przechodzimy do zakładki Model i w polu narzędzi wybieramy Scale. Tłumacząc na ludzki język - w tej opcji zmniejszamy lub zwiększamy :P
Wytłumaczę też te oznaczenia, bo wiele osób mogą przerazić :P X oznacza szerokość, Y wysokość, Z głębokość. Te kratki z liczbą "1.0" to wartość o jaką zmieniamy rozmiary. Aby zwiększyć, wpisujemy tam liczbę większą (np. 2.4) a żeby zmniejszyć - mniejszą (np. 0.32). Rozmiary zmienia się poprzez kliknięcie przycisku Scale obok wartości. Jeżeli chcemy zmienić tylko szerokość, odznaczamy Y i Z poprzez kliknięcie na nie. Tak samo jeżeli chcemy zmienić tylko wysokość lub głębokość, lub gdy chcemy zmienić tylko dwa wymiary.
Teraz zmieniamy rozmiary mesha do tych jakie nas interesują. Polecam ustawić wartości na: gdy chcemy zmiejszać
0.98, a gdy chcemy zwiększać na
1.02. Są to niewielkie zmiany, ale możemy łatwo kontrolować rozmiar nowego mesha ;) Zapamiętajcie też, ile razy kliknęliście na Scale - będzie wtedy łatwiej utworzyć wersję Low. Korzystajcie też z opcji
Move (przesunięcie) - czasem kiedy zrobicie za duży mesh, obraz w grze będzie przechodził przez sufit. Przesuńcie wtedy mesh w dół i będzie git :D
U mnie wyszło tak:
4. Mając cały czas podświetlony mesh, klikamy na File ---> Export ---> TSRW Object i zapisujemy nasz nowy mesh. W nazwie dopisujemy high.
5. Teraz utworzymy wersję Low. Wybierzcie w polu narzędzi
Select i kliknijcie gdziekolwiek na meshu - w ten sposób szybko odznaczą się zaznaczone grupy. Teraz kliknijcie
File ---> Import ---> TSRW Object i wybierzcie plik
Low.
Pojawi się eksportowana z gry wersja low. Znów przejdźcie do zakładki
Groups i wybierzcie ostatnią grupę, klikając na nią, a następnie
Select
Teraz wracamy do zakładki Model i wybieramy Scale. Teraz właśnie przyda się znajomość tego, ile razy kliknęliśmy przy robieniu wersji high ;) Klikamy tyle samo razy tak, aby podświetlenie wpasowało się w "ramkę" tego drugiego mesha.
U mnie wygląda to tak:
Teraz odznaczamy to co świeci się na czerwono, tak jak opisałam to wyżej. Wracamy teraz znów do zakładki
Groups i klikamy na
Group 0 która znajduje się najwyżej, a później
Delete. To samo robimy z
Group 1
Ta dam ! :D Oto nasza wersja Low :) Podświetlamy ją, a następnie klilamy File ---> Export ---> TSRW Object i zapisujemy z dopiskiem low.
I to koniec pracy z Milkshape :) Wracamy teraz do Workshopa.
Krok 3. Import meshu.
1. Najpierw importujemy wersję high. Wchodzimy w zakładkę
Mesh, wybieramy
High Level of Detail i klikamy
Import. Teraz szukamy pliku high, który wykonaliśmy w milku.
Teraz możemy zobaczyć jak wyszedł nasz mesh :)
2. Teraz importujemy wersję low. Rozwijamy listę, wybieramy
Low Level of Detail i klikamy
Import. Szukamy pliku low i otwieramy.
I to wszystko :) Mamy już mesh, teraz można zrobić obraz :)
P.S. Kombinować można różnie. Ja w wersji high miałam 2 grupy, ponieważ wybrałam obraz z ramką. Nic z nią nie robiłam, tylko powiększałam z obrazem, ale Wy możecie zrobić ją węższą, szerszą, czy co tam jeszcze wymyślicie :) Równie dobrze możecie wziąć obraz bez ramki.